relaxed dagje...

10 december 2014 - Busselton, Australië

In navolging van Harmé en Gerjan vond Gertjan dat wij toch ook, nu wij in een echt wijngebied zitten, eens naar een Winerie (wijnhuis) moesten gaan.

We hadden van de receptie een mooie kaart van het gebied gekregen waar de vineyards (wijngaarden) en wineries opstaan.

We hadden Palmer Wines uitgezocht, direct na Dunsborough. Dit is een Winerie met restaurant, dus konden we bij een lekkere maaltijd een goed glas wijn drinken!

Maar eerst nog maar een toeristische route er heen.

Vanaf de camping eerst richting kust...we kwamen uit bij Moses Rock. Hier wat mooi plaatjes geschoten..

Daarna door naar het noorden, daar vonden we de Canal Rocks...ook hier weer mooie uitzichten bij de kust...

Jammer is alleen dat er hier erg veel vliegen zijn, je kunt niet gewoon even rustig buiten lopen of ze zitten weer met tientallen om je heen...bah!

Ondertussen was het 12 uur geworden en begonnen we trek te krijgen..dus óp naar Palmer Winerie!

Het leek erg chic van buiten, kunnen we daar wel in?..Ach wát...gewoon doen!

Heerlijk gegeten, vooraf een huisgebakken broodje met truffelboter, en daarna biefstuk met uienringen, verse groenten en een paar aardappeltjes. We hebben ons de wijn er bij laten adviseren en dat was geen verkeerde keus!

Als toetje hadden we Chocalat Death...beetje rare naam, maar wel beetje machtig..chocolade, creme fraiche, karamel en nog iets , met chocolade saus..

Daarna zijn we nog even naar de wijnkelder gegaan en hebben er een paar wijntjes geproefd, van de lekkerste rode en witte wijn wat meegenomen voor vanavond...

Na al dit dikkedakken een camping opgezocht in de buurt van strand, zodat we nog even stukje kunnen wandelen om het weer een beetje te verbranden ;)

Weer terug bij de camper na de wandeling, als avondeten een pineapple soldaat gemaakt. Het sap loopt je bij de ellebogen langs..maar t is goed voor vochtafdrijving en zuiverende werking, heeft gynaecoloog Koetnitz mij geleerd.. :)

1. Gerjan stikker:
    11 december 2014
    Hey wat leuk.om ook ons advies te volgen.
    wat zo leuk is.dat we ook met harme z.n neef en vrouw uit Perth op de zelfde camping hebben gestaanzij in een cabin en wij in de camper.
    Hebben jullie de blue wren al gezien.Zoek het op??
    De laatsre paar min.showed hij op en gaf me een big show.Prachtig.Heel kl.en kobalt blue bright!!!!!.geniet maar lekker.verder.groet GH.