Dagje grotten...

9 december 2014 - Margaret, Australië

Vandaag om 9 uur vertrokken van de camping in Pemberton richting Augusta.

We wilden nl een grot gaan bekijken die tussen Augusta en Margret River ligt, de Jewel Cave.

We zouden dus ook via de Caves Road gaan rijden en dan kijken waar ie zit.

Prachtige druipsteen grotten, met stalagmieten en stalagtieten. Onder begeleiding van Crusty ( "Hoe gaat het vandaag? Ik spreek een beetje Afrikaans") werden we rondgeleid en leerden we dat er ook nog shawl en pendel stalagtieten zijn...

Erg leerzaam allemaal..deze grot was pas in 1957 ontdekt door iemand die een gat in de berg zag en door een kurketrekker-achtig gat naar beneden is gegaan waar hij deze geweldige dingen zag! Het is de jongste grot van Australië, de inhoud bestaat pas 1 miljoen jaar! (Elders is zo'n grot die is 365 miljoen jaar oud)

Nadat we uit de grot kwamen hebben we buiten de wandeling nog gemaakt naar de 'officiële'  ingang, onvoorstelbaar dat daar iemand naar binnen gaat..brr

Een stukje verder gereden en toen kwamen we nog de Mammoth Cave tegen, deze grot mag jezelf bewonderen. Als leidraad krijg je een mp3 mee waar het verhaal op staat..Deze grot is bekend geworden door de vele botten die er in gevonden zijn van ''oude dieren''  Ook erg indrukwekkend!

Toen doorgereden naar de camping, een Big4 dit keer weer. Net een beetje netter..;) We zullen vanavond eens gaan bekijken waar we morgen heen gaan..

1. Marian en Erno:
    9 december 2014
    Met kloven in de handen, zit ik elke dag weer te genieten van jullie verslag. Vanmorgen op mijn gat gevallen door dat er een laagje ijs op het beton lag. Met hond en al onderuit. Sinterklaas is weer vertrokken en de kinderen zijn weer in hun oude doen. Verder weinig nieuws uit de oostwolmer polder. Blijf lekker genieten, past er nog wat in jullie hoofd. Het is allemaal zo indrukwekkend, mooie foto's , we komen ze graag een keer bewonderen. Groetjes van de akertjes
  2. Ruth:
    9 december 2014
    Mooi zeg, die grotten! En dat boomkroonpad zag er ook al zo mooi uit gisteren! Geniet nog maar even van het korte-broeken weer daar, voor je het weet zit je hier in de winter ;-)
  3. Gertjan en Caroline Meijer:
    10 december 2014
    Ja Marian en Ruth we proberen nog zoveel mogelijk te genieten..vandaag een heerlijk rustig dagje gehad, niet teveel km's maar toch weer mooie kusten..niet al te heet weer. 't is vreemd dat het bijna kerst is..
    mensen hangen hier grote kerstballen in de boom in de tuin, en veel kerstmannetjes..of Merry Christmas vlaggen..
    wij hebben totaal geen kerst gevoel..meer zomervakantie!
    gewoon even lekker geoorloofd niks doen of dingen die jezelf leuk vindt!
    volgende week zijn we weer in NL, we hebben de weersberichten al bekeken..regen! haha, dat hebben we hier gemist! Home Sweet Home!