naar Rockhampton

9 november 2014 - Rockhampton, Australië

Vandaag behoorlijk wat km's achter de boeg.

We zijn om 9.15 uur vertrokken uit Charters Towers.

Over de A7 richting zuiden, om vervolgens over de A4 weer richting Oosten te gaan naar Rockhampton.

We hebben vandaag weer veel (dode) kangoeroes gezien...volgens mij zijn ze nu uitgestorven, want de levende exemplaren zijn niet te spotten.

Zijn uitgestrekte landbouwpercelen tegen gekomen, met daarna direct weer veel gewone natuur. Ook zagen we nog een boer combinen..

Een steengroeve gespot en kolenmijnen.

Om 18.30 uur (net voor t echt donker is hier) hebben we de camping gevonden..

precies op tijd dus ;)

Morgen zijn we van plan om richting Bundaberg te gaan en dan kijken of we overmorgen het Great Barier Reef kunnen bewonderen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    9 november 2014
    wauw wat een lege vlaktes, kom je daar wel eens iemand tegen i.p.v. van al die dode kangaroes.
    veel plezier
  2. Mam:
    9 november 2014
    Nog steeds Happy?? wat een leegte/ zou mijn land niet zijn, gelukkig is het tijdelijk, de waardering voor de polder is straks nog Groter...
    Hoop dat jullie ook nog iets van de steden te zien krijgen .
    Niet alleen Rijden hoor, dat zou jammer zijn, Mam
  3. Jan-Aaf:
    9 november 2014
    Wat een vlakke landschap het lijkt wel Holland/Oldampt.
    Kun je een beetje communiceren met de " äussies"?
    In de supermarkt je favoriete boodschappen doen ? Staat Kangeroe ook al op het menu ? Goede reis Aaf& Jan
  4. Gertjan en Caroline Meijer:
    9 november 2014
    vergeleken met Canada is het hier stukken drukker op de wegen, je kunt ook niet zomaar even blijven staan, wat we soms wel jammer vinden...het zijn meest 100km wegen dus de gang zit er lekker in, maar je bent afhankelijk van een parkeerplaats om te stoppen.
    het eten in de supermarkt is even zoeken, hier ligt vooral veel kant en klaar spul, ik maak graag zelf klaar.
    wel kun je hier halve kolen kopen, wat voor 2 personen makkelijker is, communicatie met de Aussies is soms beetje lastig, maar dan vraag ik gewoon nog een keer ;)
    en kangoeroe staat niet op t menu Jan en Aaf, laat die maar springen door t land!
    en nee mam, steden interesseert ons niet zo, wij komen voor de natuur en het landschap!